Benim buradaki görevim yapılan işlerin raporunu tutmak ve inşaat sürecinde yapılan değişikleri çizimlere aktarmak ve yeni planı oluşturmaktı.
İlk hafta binadaki taşıyıcılar arasına örme duvar yapıldı. İç ve dış duvar için de aynı malzeme kullanıldı. (gazbeton) Ancak katmanlaşması farklılık gösterecekmiş.
Dış duvarı ördükten sonra mekanları belirlemek ve odaları oluşturmak için iç mekanda da duvarlar oluşturuldu. Bunu yaparken öncelikle duvar gelecek alanları belirlediler ve daha sonra iplerle referans çizgileri oluşturdular.Daha sonra gazbetonları şaşırtmalı bir biçimde yerleştirdiler ve aralarında sabitlemek için harç kullandılar.
İç mekandaki duvar boşluklarını oluşturdular. Boşluğun üstünü ise beton lento ile kapadılar ve gazbetonu bunun üzerine ördüler.
Örme duvarın taşıyıcı sistemle (betonarme kiriş) birleştiği yerlerde aralara ayırıcı olarak poliüretan köpük doldurdular, böylece iki farklı malzemenin birbiri ile direkt temasını engelleyerek detay bağlantısını güçlendirdiler.
Duvar ustaları duvarları örerken bir yandan da alçı ustaları örülen duvarları alçı ile kaplıyorlardı. Bunun için ilk olarak betonarme yüzeyler üzerine beton kontak sürüldü. Bu işlem betonarme yüzeyini alçı için uygun hale getirmeye yarıyor ve yapıldıktan sonra 1 gün bekletilmesi gerekiyor.
Daha sonra su ve alçı ile hazırlanan alçı karışımı makine yardımıyla gazbeton ve betonarme yüzey üzerine püskürtüldü. Buna kaba sıva deniyor. Kaba sıvanın üzerine yüzey düzgünlüğünü sağlamak için metal anolar (uzun,ince saclar) referans olarak yerleştirildi.
Daha sonra yüzey üzerine ilk astar atıldı ve metal anolar söküldü. Daha sonra ilk kat atıldı ve T spatula yardımıyla yüzey pürüzsüzleştirildi. Pürüzsüzleşen yüzey üzerine su serpildi ve sünger çekildi. Bu işlem sonunda çıkan satenler parlaklığı artırmakta etkili oluyor. Çıkan satenler mala ile alındı ve yüzey düzgünlüğü sağlandı. Köşeler mala ve köşebentler ile netleştirildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder